luni, 8 decembrie 2008

Strada Tarafului

Acesta este primul post pe blog aşa că mă voi folosii de acest prilej să prezint puţin ceea ce reprezintă FOTO CLUB PRO Arad si pe membrii lui.
Este un grup format din pasionaţi de arta fotografică, al cărui scop este promovarea acestei arte vizuale dar şi de implicare în viaţa socială, în special prin mediatizarea evenimentelor şi a vieţii cotidiene din Arad. Scopul nostru este de a realiza legaturi cu alte cluburi şi grupări asemnătoare din oraş, ţară şi străinătate, de a organiza ateliere de lucru, expozitii si de a promova artişti fotografi. În momentul de faţă din acest club fac parte: Nelu Scripciuc, Călin Andra, Elisabeta Sipoş, Cristian Gligor, Florin Mârnea, Călin Creştin, Sebastian Colibar, Adrian Crişan.
Primul atelier de lucru al clubului a fost o iesire în suburbiile oraşului care a avut ca temă fotojurnalismul şi fotografia de stradă, iar în urma acestei ieşiri am dorit să mediatizăm modul în care îşi duc existenţa acei oameni uitaţi de societate şi ignorati de autorităţi.
În ciuda frigului din acea dimineaţă am colindat străzile îngheţate dar în scurt timp animate de copii desculţi, atraşi de ideea de a devenii subiecte pentru fotografii, de oamenii supăraţi pentru soarta lor şi de câini care priveau suspiciosi spre noi sustrasi de la paza puţinelor bunuri ale stăpânilor.

Am rămas impresionaţi de o familie care îşi creşteau copii în condiţii inumane, o fată de vre-o 8-9 anişori se chinuia să descifreze tainele abecedarului fără curent electric şi căldură iar mai in josul uliţei colegi ei de şcoală ne priveau stând, desculţi pe noroiul ingheţat.

Copiii sunt cele mai inocente personaje din această lume, în simplitatea lor i-am văzut cum cresc fără Play Station, ecrane LCD, mp3 playere, o păpuşă dezmembrată sau un căţel sunt tovarăşii lor de joacă.




Un comentariu:

Ilica Flavius spunea...

Frumos surprinse, transmit un mesaj.imi plac...